Koninklijke route

“Jij neemt nou eenmaal graag de koninklijke route,” zei Francien van Eersel laatst tegen mij.

Klopt! Ik hou graag rekening met alle betrokkenen bij een vraagstuk, plan of project.

Door te bedenken wie de betrokkenen zijn en wat het effect is op hun stel ik vragen die ervoor zorgen dat iedereen in beeld komt en de andere partij na laat denken.

Koninklijk? Klinkt goed!Ik noem het graag, vanuit betrokkenheid adviseren. Maar hoe doe je dit nu als dit je van nature niet makkelijk afgaat?

De volgende tips kunnen helpen:

1. Noteer iedereen die (indirect) betrokken is bij je plan of project.

2. Schrijf per doelgroep in 1 zin wat hun communicatiebehoefte is. Geïnformeerd worden, actie nemen of …..

3. Formuleer vervolgens kort de inhoud van de boodschap (van je plan/project) per doelgroep en pas deze aan op hun behoefte.

4. Noteer vervolgens via welke kanalen/middelen je ze gaat bereiken.

5. Pas de vorm van je inhoudelijke boodschap aan op het betreffende kanaal.

6. En dan…..SEND!

Vergeet uiteraard niet een korte tijd later te evalueren hoe de boodschap is ontvangen.

Voor nu veel succes met het nemen van de koninklijke route! En vergeet niet te wuiven onderweg 😉