Strategie dag

Over de Strategie dag


Meer uit je marketing halen? Met meer focus en concreet plan aan de slag?

Voel jij dat je meer uit je marketing kunt halen? Maar wil je dit wel doen op een manier die bij jou past? En resultaat oplevert?

Zie en voel je de potentie van je bedrijf en aanbod. Maar zie je op tegen het (re-) organiseren van je marketing?
Want waar begin je en waar doe je goed aan?

Wil je meer uit je marketingacties halen? Maar weet je niet aan welke knoppen je moet draaien om dat mogelijk te maken?

Weet je van jezelf dat als je de richting en focus te pakken hebt het met de rest ook wel goed komt? En wil je dus aan de slag met een concreet plan van aanpak?

Zo’n plan met marketingdoelstellingen, maar dan wel die van jou. Doelstellingen die passen bij jou en je bedrijf. Zodat jij er ook echt mee aan de slag kunt. Om het waar te maken. Je marketing.

Met het waar maken van je marketing creëer je:
• Impact bij je klanten.
• Zichtbaarheid dat je aanbod verdient.
• Nog meer waarde bij je klanten.
• Het resultaat dat bij je doelen past.

Met de Strategie dag kun je dit allemaal realiseren en meer.

In het kort

Tijdens de Strategie dag gaan we samen jouw marketing waar maken in drie stappen.

Stap 1: Je basis

Tijdens de Strategie dag nemen we jouw bedrijf en marketingaanpak helemaal door. We kijken naar wat jou drijft, waar jij voor staat, wat dit betekent voor je bedrijf en wat je graag wil bereiken. Kortom, we zetten je basis neer: stevig, concreet en helder.

Stap 2: Je marketingaanpak

Met jouw basis gaan we je marketingaanpak vorm geven. We baseren deze op waar jij voor staat en wat je wil bereiken. Op maat dus! Want alleen door je marketingaanpak zo samen te stellen dat hij helemaal bij jou past kun je hem waar maken.

Stap 3: Aan de slag!

We kijken welke stappen er nodig zijn, zetten deze in de goede volgorde en geven ze inhoudelijk vorm.

Na deze dag

• weet jij hoe je jouw ambities in kunt zetten ten goede voor je marketing.
• heb je je doelen omgezet in concrete marketingdoelstellingen.
• is je marketingaanpak helder vormgegeven, zowel planmatig als inhoudelijk.
• is jouw marketingaanpak volledig afgestemd op je waarden en doelen.
• kun je direct aan de slag en stappen zetten omdat de aanpak helder is.
• staat de basis van jouw marketingaanpak als een huis; consistent, herkenbaar en waardevol.
• kun jij aan de slag om je marketing waar te maken.

Programma


Ter voorbereiding op de Strategie dag hebben we uiteraard een kennismakingsgesprek en ontvang je van mij een intakeformulier. Dit geeft jou de gelegenheid te reflecteren op waar je nu staat en ik kan jou en je bedrijf beter leren kennen.

Ook ontvang je van mij alvast het werkboek waarmee we jouw marketingaanpak gaan samenstellen. Neem deze gerust door in voorbereiding op de dag.

Ochtend | Stap 1: Je basis


Intakeformulier
We nemen het intakeformulierndoor, staan stil bij jouw input en mijn vragen.
Intentie & waarden
We maken helder wat jouw intentie is, wat jou drijft en welke waarden hierbij horen.
Doelen & ambities
We zetten je doelen op scherp, samen met je ambities.
Over naar je marketing
We gaan je doelen omzetten naar duidelijke en haalbare marketingdoelstellingen.

Pauze & lunch


Middag | Stap 2: Je marketingaanpak & Stap 3: Aan de slag!


Van marketingdoelstellingen => marketingaanpak
We bepalen welke stappen en middelen er nodig zijn om je doelstellingen te bereiken.
Jouw marketingaanpak
We zetten de stappen in de volgorde die bij jou en je bedrijf passen en zetten daar de juiste middelen bij.
Huidige marketingaanpak vs nieuw
We bekijken je huidige marketingaanpak. Wat mag je loslaten? Wat gaan we juist verder uitwerken? En wat voegen we er aan toe?
Aan de slag!
Nu de doelen en de stappen helder zijn, we weten wat we tot onze beschikking hebben kunnen we de acties bepalen die nodig zijn om je marketingaanpak uit te voeren.
Tot slot!
In deze stap doen we nog een laatste check op de inhoud en je gevoel. Mist er nog iets?
Wat voelt er nog spannend? En waar heb je vooral zin in?

Follow Up


Follow Up call
Een maand na de Strategie dag hebben we een Follow Up Call. Daarin bespreken we waar je nu staat, waar je nog mee worstelt en welke vragen je nog hebt.

Follow Up contact
Tot aan de follow up call ben ik beschikbaar via de mail voor vragen, input of feedback op je plan en de stappen die je zet. Deze verbinding zorgt dat jij lekker je stappen kunt blijven zetten en we in de Follow Up call goed door kunnen pakken.

FAQ

Wanneer vindt de dag plaats?
De datum en dag bepalen we in overleg.

Waar vindt de dag plaats?
De investering van de dag is gebaseerd op een locatie > 30 minuten van Utrecht.

Kan de dag ook in twee delen plaatsvinden?
Jazeker. Het is ook mogelijk om de Strategie dag in twee dagdelen te plannen.

Wat levert deze dag mij op?
Een concrete, op maat marketingaanpak waar je direct mee aan de slag kunt om je ambities en dromen waar te maken.

Ik onderneem nog niet zo lang. Is deze dag dan ook voor mij geschikt?
Jazeker. Juist ondernemers die nog niet zo lang ondernemen hebben baat bij deze dag. Je ontdekt meer over wie je bent als ondernemer, je bedrijf en waar je voor staat. Ik weet uit ervaring dat je hier veel profijt van hebt als ondernemer en in je marketingaanpak. Je vertrekt met een plan op maat waar je direct mee aan de slag kunt. Zodat je met focus al de eerste stappen kunt zetten richting jouw ambitie.

Ik heb nu geen uitgebreide marketingaanpak. Is deze dag dan wel geschikt voor mij?
Absoluut. Ook als je geen uitgebreide marketingaanpak hebt kun je veel resultaat halen uit deze dag. We gaan namelijk samen kijken naar wat het is dat jij nodig hebt om je doelen te behalen en wat dit betekent voor je marketing. Dit kan verdieping betekenen of misschien wel uitbreiding. Wat er ook uit de dag komt, je kunt er direct en makkelijk mee aan de slag. Omdat de basis staat zowel qua inhoud als focus.

Ik heb al een uitgebreide marketingaanpak. Wat gaat deze dag mij dan brengen?
Terechte vraag. Deze dag gaat je helpen om te bepalen hoe goed je bezig bent. Hoe meer, hoe beter, maar dan wel het liefst in lijn met elkaar. En met je doelen en waarden. Dan versterkt het elkaar namelijk en creëer je meer impact. Deze dag helpt je daarbij. Samen gaan we je marketing zo in stelling brengen dat je direct aan de slag kunt met de verbinding en gewenst resultaat.

Ik heb mijn doelen en waarden al helder. Wat voegt deze dag dan nog toe?
Goede vraag. Fijn dat je dit al zo helder hebt. Dit is jouw dag, dus als we er achter komen dat bepaalde onderdelen al helder zijn staan we hier uiteraard niet te lang bij stil.
Echter wil het helder hebben van je doelen en waarden bijvoorbeeld niet altijd zeggen dat dit ook goed zichtbaar is in je marketing. Terwijl dat juist zorgt voor consistente en herkenbare aanpak en daarmee voor meer impact bij je klanten. Dit verdient dan aandacht.
Het is dus afhankelijk van welk onderdeel er aandacht nodig heeft waar we de focus op leggen tijdens deze dag. Zeker is wel dat je met een concreet plan op maat vertrekt.

Ik zit niet te wachten op een draak van een marketingplan, hoor.
Wie wel 😉 De dag is zo ingericht dat we wel een aantal vaste stappen doorlopen, maar deze op maat invullen. Met als gevolg dat jij een solide basis hebt staan op 1 A4 waar je altijd naar terug kunt. Je marketingaanpak focust zich op jouw doelen en maken we heel concreet. Zo ontstaat er een concreet plan van aanpak en geen papieren tijger.

Ik heb nog een paar vragen. Hoe kan ik je bereiken?
Geen probleem en leuk om vooraf even te sparren. Je kunt mij bereiken per mail: michelle@communicatie-pakket.nlof een Inspiratiesessie boeken. Dan denk en kijk ik (kosteloos + vrijblijvend) 45 minuten lang met je mee.

Aangenaam!

Aangenaam, ik ben Michelle, enthousiast, geïnteresseerd (aka enorm nieuwsgierig), betrokken en in het bezit van ruim 15 jaar marketing ervaring. En de persoonlijke marketingpartner voor ervaren (kennis) ondernemers die toe zijn aan de de volgende stap in hun bedrijf. Gedreven door ambitie, liefde voor hun vak, dromen of een nieuwe richting die roept of duidelijk wordt. Samen gaan we aan de slag om deze dromen waar te maken door je marketingaanpak te optimaliseren.

Mijn ruim 15 jaar ervaring deed ik op in Corporate en MKB organisaties. Dankzij deze ervaring ben ik voorzien van een flinke laag weerbaarheid, een schat aan ervaring in brandmarketing, Corporate Communicatie, event-, concept- en product marketing, in – en externe communicatie en online marketing en flinke dosis improvisatievermogen.

Dit alles zet ik samen met enthousiasme, betrokkenheid en vertrouwen in als persoonlijke marketingpartner.

Richting die plek waar ambities en dromen samen komen.