Deze 5 onderwerpen mogen niet ontbreken in een jaarplanning!
Een jaarplanning, veel mensen hebben er een! Voor hun onderneming, gezin en hun marketing. Ook de mensen die lekker gaan op flow, intuïtie en de reminder van hun boekhouder elke drie maanden 😉
En terecht, want een jaarplanning kan naast extra overzicht, er ook voor zorgen dat je kansen gaat zien op wellicht rustige momenten in het jaar of je branche. Misschien kun je juist wel tussen drukke momenten door met een mooi aanbod zorgen voor rust of past een idee heel goed bij de aankomende periode.
En vergeet niet de mogelijkheid om als je met thema’s of campagnes wil gaan werken je vanuit een overzicht kunt zien hoe deze ingepland zijn, op elkaar aansluiten en kunnen versterken.
Welke 5 dingen onderwerpen mogen niet ontbreken in een jaarplanning?
- Branche momenten (piek, rustige momenten)
- Pers, media momenten, relevante uitgaven/momenten.
- Thema’s/campagnes die je wil draaien inclusief de voorbereiding – en doorlooptijd: Lancering campagne in sept is start voorbereiding in juni.
- Product/diensten; wil je iets nieuws lanceren? Wanneer en waar?
- Overige relevante business momenten die je fijn vindt = je maandelijkse mastermind, BTW aangifte, ondernemers vereniging meeting, etc.
Zelf maak ik hem aan het eind van het jaar, in Excel en daarna werk ik hem per kwartaal uit. Ik check hem zeker niet elke dag, maar het is wel prettig om hem bij de hand te hebben.
Goed om te weten: een jaarplanning hoeft niet heel groot, uitgebreid of van a-z al ingevuld te zijn. Zolang jij maar gaat ervaren wat het effect is, wat het je brengt en hoe het je kan helpen. Whatever works for You 😉
Heb jij een jaarkalender, overzicht of planning waar je mee werkt? Of nog een aanvulling op deze punten? Laat het weten in de comments, dan kunnen we nog van elkaar leren!
